^Back To Top
  
  
  

ZDALNE PRZEDSZKOLE 3-4 LATKI

Tydzień II: 4.05.2020 -  8.05.2020.

Temat : „Książka moim przyjacielem”.

 

Książki, które czytamy przenoszą nas do innego świata, uczą nowych rzeczy…

jednym słowem czytanie książek to cudowny sposób na spędzanie wolnego czasu.

Stąd też pomysł na kilka zabaw związanych z książkami. Pamiętajcie nasze propozycje

są jedynie inspiracjami, a zabawy możecie dowolnie modyfikować.

Oczywiście będzie nam  miło kiedy podjęte przez Was działania

będziemy mogły zobaczyć w formie nadesłanych przez Was zdjęć.

 

Propozycje materiałów nawiązujące do tematu:

Propozycje ćwiczeń:

- głęboki wdech i wydech,

- wąchanie kwiatka,

- dmuchanie na wiatraczek,

- zdmuchiwanie płomienia świecy z coraz większej odległości,

- dmuchanie przez rurkę zanurzoną w wodzie – „bulgotanie”,

- puszczanie baniek mydlanych,

- dmuchanie na lekkie przedmioty: watki, kawałki styropianu, piłeczki,

- chuchanie na zmarznięte dłonie,

- dmuchanie w gwizdek,

- dmuchanie przez rurkę na płatki bibuły,

- dmuchanie na waciki i piórka zawieszone na nitkach.

  • Pogadanka do tematu.

„Choć nie ma zamka ani kluczyka

Często otwierasz ją i zamykasz.

W swym wnętrzu wiele tajemnic mieści,

wierszyków, bajek i opowieści”. (książka)

- Czym różnią się od siebie książeczki?

- Czy są tej samej wielkości?

- Czy są tej samej grubości?

- Czy mają takie same kolory?

- Co można znaleźć w książkach?

- Gdzie możemy kupić książkę?

- Gdzie możemy wypożyczyć książkę?

- W jaki sposób dbamy o nasze książki żeby ich nie zniszczyć?

  • Ćwiczenia w klasyfikowaniu. Wybieramy kilka bajek i prosimy dzieci o ułożenie:

- od najgrubszej / od najcieńszej

- od największej / od najmniejszej

- segregujemy ze względu na wielkość (na dwie grupy: małe/duże) i  przeliczamy.

- segregujemy ze względu na grubość i przeliczamy książeczki.

  • Praca plastyczna.

„Moja bajeczka” – Po przeczytaniu wybranej przez dziecko bajki, przez kolejne kilka dni, wspólnie można tworzyć po jednej ilustracji do książeczki. Całość po złożeniu stworzy pięknie ilustrowaną bajeczkę.

„Zakładka do książki” – proponujemy wykonanie własnych zakładek wg pomysłu i inwencji dzieci.  

„Zakładka” Olga Adamowicz

Bardzo często do rączek, dzieci biorą wiele książek.

Bajeczki, opowiadania – szkolne lektury do czytania.

Gdy część książeczki przeczytają, to ją szybko zamykają,

a gdy sięgają po nią po chwili, nie wiedzą gdzie czytać książkę skończyli.

Dlatego dla Was jestem ja – zakładka mała i kolorowa.

Zaznaczę stronę w Twojej książeczce, byś czytać nie musiał jej od nowa.

Więc niech nie kończy się Twoje czytanie, przez rogów kartek zaginanie.

Weź mnie do ręki i połóż tam, gdzie książkę czytać skończyłeś sam.

Bo ja, zakładka – kartek obrońca, zostaję w książce zawsze – do końca

Będę Ci służyła przez długie lata, ale wiedz również o tym że,

Ja tak, jak każda Twoja książeczka zadbana i ładna zawsze być chce.

 

Tydzień : 27.04.2020 -  30.04.2020.

Temat: „Polska moja Ojczyzna”

Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej, rozpoznawanie hymnu państwowego,
symboli narodowych: godła, flagi Polski oraz historii ich powstania.

Stąd też pomysł na kilka zabaw związanych z naszym krajem.
Pamiętajcie nasze propozycje są jedynie inspiracjami, a zabawy możecie dowolnie modyfikować.
Oczywiście będzie nam miło kiedy podjęte przez Was działania

będziemy mogły zobaczyć w formie nadesłanych przez Was zdjęć :)

Propozycje materiałów nawiązujące do tematu:

Tydzień: 20.04.2020 -  24.04.2020.

Temat : „Ziemia - nasza planeta”

 

Wprowadzenie zagadnień związanych z ekologią. 

Kształtowanie świadomości ekologicznej młodszych dzieci

– uświadomienie jak należy postępować  aby chronić środowisko naturalne.

 

Propozycje materiałów nawiązujące do tematu:

1.    Obliż dokładnie czubkiem języka górną wargę.
2.    Policz po kolei wszystkie ząbki u góry.
3.    Obliż czubkiem języka górne ząbki w środku buzi.
4.    Pokaż jak ssiesz pysznego cukierka [u góry].
5.    Kląskanie językiem jak jadący konik.
6.    Obliż powoli podniebienie od górnych zębów aż do gardła.
7.    Z całej siły przyciśnij czubek języka do wałka dziąsłowego, policz do pięciu

– następnie opuść swobodnie – język odpoczywa [powtarzamy 5 x]

  • Praca plastyczna ,,Coś z niczego – czyli pomysł na wykorzystanie odpadów”. Zachęcamy do kreatywnego wykorzystania odpadów i wykonanie pracy z materiałów ekologicznych i surowców wtórnych np: puszki aluminiowe, tektura, zużyte przedmioty plastikowe i szklane, szmatki, folia lub materiałów naturalnych: drewno, sznurek. Wykonane pracę chętnie zobaczymy w formie nadesłanych do nas zdjęć J
  • Gry i zabawy dla dzieci w ramach akcji Kubusiowi Przyjaciele Natury.

 

Tydzień : 14.04.2020 – 17.04.2020
Temat : „Dbamy o higienę osobistą”

 

Utrwalenie z dziećmi nawyków samodzielności, dbania o higienę osobistą, nawyku prawidłowego mycia rąk.
Propozycje materiałów nawiązujące do tematu:

  • Film edukacyjny – Domisiowe brudasy
  • Doświadczenie do wykonania w domu – Dlaczego mydło myje?
  • Piosenka - utrwalenie nawyku mycia rąk z Liskiem Łakomczuszkiem
  • Zabawy muzyczno – ruchowe - Tuptaj średniaczku
  • Ćwiczenia artykulacyjne usprawniające narządy artykulacyjne:
    1. Kotek pije mleczko: ”zlizujemy” mleczko ze złożonych w miseczkę dłoni.
    2. Pokaż, jak myjesz ząbki – czubkiem języka kolejno górne i dolne zęby.
    3. Jedzie konik – kląskanie językiem.
    4. Naprzemiennie: szeroki uśmiech jak u żabki – potem usta wysunięte najdalej jak trąba słonia.
    5. Nabierz powietrze w policzki [jeśli potrafisz: na przemian do jednego i drugiego policzka, pod górną i dolną wargę].
    6. Śliwka – wypychamy policzki czubkiem języka
    7.Defilada – czubek języka dotyka kolejno: prawy kącik ust, górna warga, lewy kącik ust, dolna warga.
    8. Pokaż jak śmieje się dziecko: hi, hi; pani: ha, ha; pan: he, he; staruszek: ho, ho.
    9. Zaostrz zęby jak wilk a potem postukaj zębami
    10. Narysuj na podniebieniu czubkiem języka tyle kropek, ile biedronka ma na swoich skrzydełkach.

  • Język angielski

    Słownictwo:
    One- jeden
    Two- dwa
    Three-trzy
    Four - cztery
    Five- pięć

  • Powtarzanie liczb z rymowanką 

 Tydzień : 6.04.2020 – 10.04.2020
Temat : „Wielkanoc”


Kultywowanie tradycji związanych ze Świętami Wielkanocnymi spędzanymi w gronie rodzinnym
Nasze propozycje materiałów nawiązujące do tematu:


Tydzień II: 30.03.2020 -  3.04.2020

Temat : „Oznaki wiosny”

W tym tygodniu zapraszamy nasze przedszkolaki do zapoznania sięz oznakami wiosny.

Nasze propozycje materiałów nawiązujące do tematu:

Jak się nazywa ta pora roku.
Co ścieli dywan zielony wokół? (wiosna)

Powrócił do nas z dalekiej strony,
Ma długie nogi i dziób czerwony.
Dzieci się śmiały, gdy go witały,
Żabki płakały przez dzionek cały (bocian)

Myszek nie łowią,
ptaszków nie jedzą
te szare kotki,
co na drzewie siedzą.(bazie)

Jeszcze wszystko uśpione jeszcze nic nie rośnie,
A on śnieg przebija i mówi o wiośnie. (przebiśnieg)

Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu,
[dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka]

kropi deszczyk: puk, puk, puk,
[delikatnie stukamy w jego plecy wszystkimi palcami]

deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup,
[Klepiemy dziecko po plecach dłońmi złożonymi w „miseczki”]
a grad w szyby łup, łup, łup.
[lekko stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści]

Świeci słonko, [gładzimy wewnętrzną stroną dłoni ruchem kolistym]
wieje wietrzyk, [Dmuchamy we włosy dziecka]
pada deszczyk. [z wyczuciem stukamy opuszkami palców w jego plecy]
Czujesz dreszczyk? [leciutko szczypiemy w kark]

JĘZYK ANGIELSKI

Tydzień od 23.03.do 27.03.2020r.

W tym tygodniu młodsze przedszkolaki, przypomną sobie Kodeks Przedszkolaka i zasady w nim zawarte.

Zachęcamy do pogawędki i proponujemy poniższe linki, nawiązujące do tematu:

PIOSENKA

DOMISIE DOMISIE GRZECZNISIE

KODEKS 1

KODEKS 2

KODEKS 3

KODEKS 4

KODEKS 5

Copyright © 2020. Przedszkole 23 Rights Reserved.